rukovet
Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
— | rukovet [2023/09/14 09:50] (aktuální) – vytvořeno richter | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
+ | ====== Rukověť neprospívajícího žáka, který si chce prospěch zlepšit ====== | ||
+ | //anonym// | ||
+ | |||
+ | ===== Základní předpoklady zvládnutí probíraného učiva: ===== | ||
+ | |||
+ | - **Fyzická i duševní přítomnost žáka v hodině.** Rozumní žáci již dávno pochopili, že pečlivé sledování výkladu jim minimalizuje časové nároky na zvládnutí učiva podle představ toho kterého vyučujícího a k jejich vlastní spokojenosti. Hlupák se věnuje jiným věcem a nedává pozor, aby pak obtěžoval svoje okolí žádostmi o vysvětlení látky, které by nepotřeboval, | ||
+ | - **Konstruktivní atmosféra ve třídě, kázeň studentů.** Čas, který učitel tráví umravňování žáků, může chybět pro opakované vysvětlení látky těm slabším. Navíc je rozptylována pozornost jak vyučujícího, | ||
+ | - **Pracujte podle pokynů vyučujícího a to nejen v hodině.** Domácí úkoly a příklady k procvičení dostáváte proto, abyste si ověřili, jestli průběžně zvládáte určité učivo a mohli včas začít řešit mezery, dokud jsou malé a dají se snadno zacelit. | ||
+ | - **Učte se průběžně. Je prokázáno, | ||
+ | |||
+ | **Když se řídíte předchozími body a nejste spokojeni s výsledkem, požádejte vyučujícího o pomoc.** | ||
+ | |||
+ | Je možné, že se neučíte správně. Je potřeba vždy zvládnout jisté množství látky pamětně a také být schopni aplikovat některé metody a postupy na jiné situace případně porozumět souvislostem. To druhé se nemůžete naučit zpaměti. Vyučující nejlépe odhadne vaše slabiny a poradí metody jejich řešení. Nebojte se požádat vyučujícího o radu či pomoc obzvlášť v případě delší absence ze zdravotních důvodů. I když někteří z nás učí současně i přes 300 studentů, na tyto případy si vždy čas rádi uděláme. | ||
+ | |||
+ | ===== Jak požádat vyučujícího o pomoc ===== | ||
+ | |||
+ | Někteří žáci zřejmě neví, jak mají o pomoc vyučujícího požádat. | ||
+ | |||
+ | - **Zdvořile.** Pokud vám to nic neříká, následuje malý návod. < | ||
+ | Pane profesore, byl byste tak hodný a někdy si na mě udělal čas? | ||
+ | Paní profesorko, mohla bych se někdy přijít zeptat na....?</ | ||
+ | - **Prokázat snahu.** Pokud sami neplníte body 1., 3. a 4. výše uvedených základních předpokladů, | ||
+ | |||
+ | **Mohou nastat případy, kdy ani svědomitá práce žáka a pomoc učitele nevede ke kýženému hodnocení. Potom je třeba věc přijmout, různí žáci jsou talentovaní v různých oblastech.** |